Kundservice
Kundtjänst
Leverans
Byten & Returer
FAQ
Email: kundservice@boomerang.se
Telefon: 08-598 92 200
Byten & returer
Med din order medföljer en förbetald retursedel och ett returformulär som du använder när du skickar tillbaka din vara. På returformuläret kryssar du i vilken/vilka varor du vill returnera och eventuell anledning. Lämna sedan in ditt paket hos närmaste paketombud för retur till vårt lager.
Vi tar en avgift på 59 kr vid en eventuell retur.
Återbetalningstiden på beställningar varierar mellan 3 och 7 arbetsdagar från och med att din retur mottagits av lagret, du kommer då få en bekräftelse via epost. Från och med att du mottagit din order börjar ångerfristen.
Du har som kund 14 dagars öppet köp och 14 dagars bytesrätt på alla artiklar som handlas via boomerang.se.
1. FÖRBERED DITT PAKET GENOM ATT INKLUDERA RETURFORMULÄRET
Packa ner varorna säkert, använd helst originalförpackningen, och inkludera returformuläret. Vill du byta mot en annan storlek måste du lägga en ny order på hemsidan.
Hittar du inte returformuläret, kan du kontakta vår kundservice (tel. 08-598 922 00, kundservice@boomerang.se) för att få ett nytt returformulär skickat till din email.
2. FÄST RETURSEDELN SÅ ATT DEN SYNS VÄL PÅ PAKETET
Klistra på retursedeln så att den syns väl på paketet. Glöm ej att ta bort eller stryka över gamla etiketter på paketet om det finns.
3. SKICKA RETUREN
Gå till närmsta paketombud, förslagsvis det ombudet där du hämtade ut paketet och lämna in ditt paket. Behåll kvitto om det skulle uppstå problem eller att returen skulle försvinna med transporten.
RETURVILLKOR
Tänk på följande vid returer:
• Alla varor måste returneras i samma skick som du tog emot dem.
• Produkten/produkterna får inte ha använts eller tvättats.
• Packa ner varorna med omsorg och vik ihop kläderna som du tog emot dem.
• När vi tar emot ditt paket kommer vi att kontrollera skicket på varorna innan vi behandlar returen och återbetalar de returnerade varorna.
BYTEN
Om du vill byta din vara mot en annan storlek, modell eller färg så behöver en ny beställning göras i vår webbshop. Vi kommer att återbetala den vara du returnerar.
FELAKTIG ELLER DEFEKT VARA
Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med den angivna produkten du beställde har du givetvis rätt till att reklamera.
Kontakta vår kundservice så snart du upptäcker felet på kundservice@boomerang.se.
Vi kommer i första hand att undersöka om det är möjligt att reparera den defekta varan, om det ej är möjligt, ersätts varan mot en ny likvärdig vara. Om vi inte kan ersätta varan eller avhjälpa felet får du pengarna tillbaka.
Skulle paketet vara skadat när du hämtar ut paketet, sparar du förpackningen och kontaktar kundservice (kundservice@boomerang.se).
Vänligen kontakta vår kundservice om du upptäcker att det saknas någon vara i ditt paket.
ÅTERBETALNING
Återbetalningstiden på beställningar varierar mellan 3 till 7 arbetsdagar från och med att din retur mottagits av lagret. Så fort vi har kontrollerat de returnerade varornas tillstånd skickar vi ett e-postmeddelande.
Återbetalningen kommer att ske med samma betalningssätt som användes vid köpet.
Om du inte får något e-mail med bekräftelse inom sju arbetsdagar från det att du returnerade ditt paket – ta kontakt med kundservice@boomerang.se och ha ditt sändningsnummer tillgängligt.
VAD HÄNDER MED MIN FAKTURA NÄR JAG RETURNERAR?
Har du som kund handlat flera artiklar, men endast vill returnera en artikel? Då behöver du endast betala för de artiklarna du behåller.
Sedan när din retur mottagits och behandlats av vår returavdelning kommer du att bli meddelad om att en återbetalning har skett.
Som kund kan du dessutom flytta fram förfallodatumet tio dagar eller pausa din faktura om du returnerat en vara. Logga in på www.klarna.se för att ändra förfallodatumet eller pausa en faktura. För andra frågor gällande din faktura ber vi dig kontakta Klarnas kundservice.